آلبوم‌های کی‌پاپ بیشتر از هر زمان دیگری در سال ۲۰۲۳ به رتبه اول در آمریکا رسیدند – و بی‌تی‌اس در آن نقشی نداشت

این عنوان مقاله ای در فوربس است که بتازگی منتشر شده است.

بیش از پنج سال از اولین باری که یک آلبوم کی پاپ در آمریکا به رتبه یک رسید می گذرد. در سال های بعد، یک نام خاص بارها به صدر جدول بیلبورد ۲۰۰ (لیست پرفروش ترین آلبوم ها در ایالات متحده) بازگشت. اما، سال ۲۰۲۳ روند را تغییر داد، زیرا آن گروه خاص فعالیتی نداشت؛ با این حال، به لطف سوپراستارهای در حال ظهور، این ژانر عملکردی بهتر از همیشه داشت.

در سال ۲۰۲۳، پنج آلبوم مختلف از هنرمندان کی پاپ به رتبه یک بیلبورد ۲۰۰ رسیدند. این بیشترین تعداد آلبوم پیشرو این سبک در یک سال است. این فقط یک آلبوم بیشتر از سال ۲۰۲۲ بود که چهار آلبوم به رتبه یک رسیدند.

گروه بی تی اس از نظر موفقیت در تاریخ موسیقی کی پاپ در آمریکا پیشتاز است. این گروه با هفت عضو خود، ۶ آلبوم شماره یک در بیلبورد ۲۰۰ داشته اند. آنها در سال ۲۰۱۸ اولین گروه کی پاپ بودند که به این رتبه رسیدند و از آن زمان تقریباً هر سال یک آلبوم جدید در صدر جدول داشته اند.

برای تماشای رایگان و بدون سانسور برترین موزیک ویدیوهای گروه BTS کانال این گروه جذاب را در پلتفرم آهنگ ویدیو دنبال کنید:

کانال گروه بی تی اس

در حال حاضر، هر هفت عضو گروه بی‌تی‌اس مشغول خدمت سربازی اجباری در کره جنوبی هستند. اگرچه چندین عضو در سال ۲۰۲۳ پروژه‌های انفرادی منتشر کردند، اما تمام آن‌ها به رتبه دوم محدود شدند و نتوانستند به صدر جدول برسند. با وجود این، چندین گروه محبوب کی‌پاپ جای خالی بی تی اس را پر کردند و حتی به رتبه یک بیلبورد ۲۰۰ دست یافتند.

از بین پنج آلبوم هنرمندان کره جنوبی که به رتبه یک بیلبورد ۲۰۰ رسیدند، چهار هنرمند حضور داشتند. Stray Kids با کسب دو آلبوم شماره یک، رکورد زد. آن‌ها اولین بار در ژوئن ۲۰۲۳ با آلبوم “5-Star” به این رتبه رسیدند و چند ماه بعد در نوامبر با “Rock-Star” دوباره تکرار کردند. این دومین و سومین پیروزی Stray Kids در صدر جدول بود و تعداد کل آلبوم‌های شماره یک آنها به چهار عدد رسید.

نکات اضافی:

Stray Kids تنها گروهی با دو آلبوم شماره یک در سال ۲۰۲۳ بود.
این آلبوم‌ها 5-Star و Rock-Star بودند.
Stray Kids اکنون در مجموع چهار آلبوم شماره یک دارد.
چهار هنرمند از کره جنوبی در مجموع پنج آلبوم شماره یک داشته‌اند.

در سال ۲۰۲۳، سه گروه کی‌پاپ برای اولین بار موفق به کسب رتبه یک بیلبورد ۲۰۰ شدند. اولین مورد از این گروه‌ها، TXT (Tomorrow X Together) بود. آلبوم اخیر آنها، The Name Chapter: Temptation، در ماه ژانویه به رتبه یک رسید و پس از سال‌ها نزدیک شدن به این جایگاه، بالاخره بر تخت پادشاهی تکیه زدند.

در یک رقابت نزدیک با موسیقی متن فیلم “باربی” برای کسب جایگاه شماره یک، گروه NewJeans در نهایت در آن هفته پیروز شد. این گروه تازه نفس در زمان انتشار اولین EP خود با عنوان “Get Up” به رتبه یک دست یافت و تنها دومین گروه دخترانه از کره جنوبی شد که توانست به صدر جدول بیلبورد ۲۰۰ برسد. با این موفقیت، آنها به Blackpink ملحق شدند و هر دو گروه تاکنون فقط یک بار توانسته اند به رتبه یک برسند.

نکات اضافی:

NewJeans دومین گروه دخترانه کره جنوبی است که به رتبه یک بیلبورد ۲۰۰ دست یافته است.
آنها این مقام را با اولین EP خود، “Get Up”، کسب کردند.
پیش از آنها، Blackpink تنها گروه دخترانه از کره جنوبی بود که به رتبه یک بیلبورد ۲۰۰ رسیده بود.

پیش از آغاز سال ۲۰۲۴، یک گروه کی‌پاپ دیگر به مقام شماره یک بیلبورد ۲۰۰ رسید. گروه Ateez با انتشار آخرین مجموعه خود، “The World EP.Fin: Will”، در صدر جدول قرار گرفت. این جدول با استفاده از داده‌های فروش و استریمینگ نشان می‌دهد که کدام عناوین توسط مردم آمریکا مصرف می‌شوند.

تا به امروز، تنها هفت هنرمند کی‌پاپ توانسته‌اند به رتبه یک بیلبورد ۲۰۰ برسند. از این میان، تقریباً نیمی از آن‌ها در سال ۲۰۲۳ برای اولین بار این موفقیت را کسب کردند و این موضوع آن سال را برای این ژانر بسیار پربار و با اهمیت ساخت. در سال ۲۰۲۴، انتشار آثار جدید از ستارگان صنعت موسیقی کره جنوبی در آمریکا فعلاً روند آرامی داشته است، اما هنوز ابتدای سال است.

این مقاله برگردان به فارسی از مقاله منتشر شد در وبسایت فوربس بود و آهنگ ویدیو هیچ دخالتی در متن آن نداشته است.